Αυτή την εβδομάδα στο TWIXTlab

panopoulochecklink
Παρουσίαση

Αόρατοι ήχοι: Λογοτεχνικές ακροάσεις (Πόε – Κάφκα – Καλβίνο)

Παρασκευή
18/12/15 20:00-22:00
με τον Παναγιώτη Πανόπουλο

στο πλαίσιο του SEMINart

είσοδος: 2 €

Ακούγεται κάτι; Ναι; Όχι; Μήπως είναι ιδέα μου; Από πού έρχεται ο ήχος; Από πάνω, από κάτω, από το πλάι; Είναι σταθερός ή αυξομειώνεται; Δυναμώνει; Εξασθενεί; Είναι δυνατός και μακρινός ή ασθενής και κοντινός; Τι τον προκαλεί; Μου θυμίζει κάτι ή είναι απροσδιόριστος; Είναι άραγε ένας ή μήπως περισσότεροι, διαφορετικοί μεταξύ τους; Σημαίνει κάτι; Με αφορά; Μου απευθύνεται; Με απειλεί; Πρέπει να αντιδράσω; Πώς;

Ένας δολοφόνος, ένας τυφλοπόντικας κι ένας βασιλιάς στήνουν αυτί στον περίγυρό τους. Με αφετηρία τρία λογοτεχνικά κείμενα [Η μαρτυριάρα καρδιά/ The telltale heart του Έντγκαρ Άλλαν Πόε (1843), Το κτίσμα/ Der Bau του Φραντς Κάφκα (1923-1924) και Ένας βασιλιάς αφουγκράζεται/ Un re in ascolto (1986) του Ίταλο Καλβίνο)], θα εξετάσουμε μορφές ακρόασης σε συνθήκες ακουσματικότητας, όταν η ηχητική πηγή παραμένει αόρατη για τον ακροατή, και θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τα ζητήματα που εγείρει αυτή η ιδιάζουσα αισθητηριακή εμπειρία, ιδιαίτερα όταν γίνεται λογοτεχνικό κείμενο.

fb event

 

Σεμινάριο

Επιτελέσεις του «εαυτού» *

Τρίτη
15/12/15 _18:00-21:00
με την Ελπίδα Ρίκου

 *  Στο πλαίσιο του σεμιναρίου:
ENTERart.2

drop in 10 €

«Μα είναι αυτό τέχνη;» Αμηχανία, αντίρρηση, αποστασιοποίηση είναι οι συνηθισμένες στάσεις του θεατή απέναντι στη σύγχρονη τέχνη. Όσο περισσότερο οι καλλιτέχνες επιχειρούν να «ενσωματώσουν» την τέχνη τους στη ζωή, τόσο περισσότερο αντιδρούν οι αποδέκτες της, γιατί αυτό που τους προτείνεται δεν το κατανοούν και δεν ξέρουν πώς να το κρίνουν ή να το απολαύσουν. Μπορούμε να «οικειοποιηθούμε» τη σύγχρονη τέχνη; Και για ποιο λόγο να καταβάλουμε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση;

Τι σημαίνει, πώς συγκροτείται, πώς επιτελείται ο «εαυτός»; Πρόκειται αποκλειστικά για «εσωτερική» πραγματικότητα ή μήπως για σύνθετο πλέγμα ενσώματων κοινωνικών σχέσεων με ιδιαίτερη ιστορική και πολιτική σημασία; Καλλιτεχνικά έργα, ανθρωπολογικές και άλλες θεωρητικές προσεγγίσεις ίσως αποτελέσουν εναύσματα για ενδεχόμενες μετατοπίσεις κανονικοποιημένων αντιλήψεων του «εαυτού» σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.

soundwalks
Σεμινάριο

Ενότητα ΙΙ, Ακούγοντας: κατασκευή μικροφώνων #2

Τετάρτη
16/12/15 _19:30-22:30
με τους Σ. Γρηγοριάδου, Ντ. Παπαχρήστου, Γ. Σαμαντά

 *  Στο πλαίσιο του σεμιναρίου:
A Walker’s Guide to SoundArt

drop in 10 €

Αυτή τη φορά συνεχίζεται το εργαστήριο κατασκευής μικροφώνων.

Τα τελευταία χρόνια καλλιτεχνικές πρακτικές και λόγοι περί τέχνης με αντικείμενο το δημόσιο χώρο, το περπάτημα και τον ήχο πυκνώνουν. Πρόκειται για πεδία ενδιαφέροντος που, ήδη από τη δεκαετία του 60 (και ανά περιπτώσεις, πολύ νωρίτερα), διαρκώς εμπλουτίζονται, μεταλλάσσονται και επικαιροποιούνται. Το εργαστήριο εστιάζει στο περπάτημα, τον ήχο και τους συνδυασμούς τους από καλλιτεχνική και ανθρωπολογική άποψη ενώ παράλληλα εξετάζει κοινωνικές, πολιτικές και άλλες προεκτάσεις τους στις μέρες μας και στο παρελθόν.

 

Σεμινάριο

Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή 

Πέμπτη
17/12/15 _19:00-22:00
με τη Δέσποινα Σαραφείδου

drop in 10 €

Ο κύκλος 12 τρίωρων συναντήσεων προσέγγισης της θεατρικής τέχνης απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να καλλιεργήσουν τα εκφραστικά τους μέσα και να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του ηθοποιού.

Πώς αντιμετωπίζω τον εαυτό μου ως εργαλείο τέχνης;
Πώς «σκηνοθετώ» τον εαυτό μου με ειλικρίνεια;
Πώς λειτουργώ ως σκηνική / καθημερινή παρουσία;
Πώς αλληλεπιδρώ με τον άλλο;
Πώς συσχετίζονται οι ρόλοι της ζωής με τους ρόλους επί σκηνής;

Η προσέγγιση στηρίζεται σε ασκήσεις σώματος και φωνής που περιλαμβάνουν τεχνικές contact improvisation, αυτοσχεδιασμού, σωματικού θεάτρου και απεύθυνσης λόγου, με τη χρήση θεατρικών και όχι μόνο κειμένων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *