Short term workshops organized by TWIXTlab members and collaborators.
Μικρής διάρκειας εργαστήρια που οργανώντονται από μέλη του TWIXTlab και συνεργάτες.
ENG
Daysign | Panos Sklavenitis (artist)
Saturday 14/11 10:30-14:30 & 15:30-17:30
Sunday 15/11 10:30-14:30
Saturday 21/11 10:30-14:30 & 15:30-17:30
Sunday 22/11 10:30-14:30
GR
Daysign | Πάνος Σκλαβενίτης (καλλιτέχνης)
Σάββατο 14/11 10:30-14:30 & 15:30-17:30
Κυριακή 15/11 10:30-14:30
Σάββατο 21/11 10:30-14:30 & 15:30-17:30
Κυριακή 22/11 10:30-14:30
Ένα σχέδιο του Πικάσο, μια προπονητική οδηγία, μια μεσαιωνική δολοπλοκία, ο σχεδιασμός μιας ιστορικής μάχης, μια λίστα για ψώνια από το σούπερ μάρκετ. To Daysign είναι ένα εργαστήριο σχεδίου που συνιστά μέρος ενός ευρύτερου εγχειρήματος σε εξέλιξη, που ξεκίνησε το 2012 και αποτελείται από μια σειρά δράσεων, καλλιτεχνικών επιτελέσεων, εργαστηρίων, συνεργασιών κτλ. Κεντρική στόχευση του εργαστηρίου είναι η αποδόμηση της έννοιας του σχεδίου, έτσι όπως αυτή συνηθίζεται να κατανοείται στις εικαστικές τέχνες και μια εκ νέου διεύρυνσή της ώστε να συμπεριλαμβάνει τις ποικίλες σχεδιαστικές πρακτικές που απαντώνται σε άλλες, «εξωκαλλιτεχνικές» περιοχές της ανθρώπινης δραστηριότητας. Μέσω μιας φαινομενικά ακίνδυνης παραδοξότητας (Οι συμμετέχοντες καλούνται να σχεδιάσουν, αντί για οτιδήποτε άλλο, μια ημέρα από τη ζωή τους) το Daysign δοκιμάζει έναν επαναπροσδιορισμό του σχεδίου ως ένα μηχανισμό οργάνωσης της σκέψης και στόχευσης της δράσης που απαντάται παντού· από το σύνολο των καλών και εφαρμοσμένων τεχνών, τις επιστήμες, τον αθλητισμό και τις διάφορες επαγγελματικές δραστηριότητες μέχρι τις πλέον ταπεινές και τις πλέον σπουδαίες επιτελέσεις των υποκειμένων στην ιστορία και τη καθημερινή ζωή. Το εργαστήριο απευθύνεται τόσο σε καλλιτέχνες και φοιτητές όσο και σε άτομα λίγο ή καθόλου εξοικειωμένα με τη σύγχρονη τέχνη.
Ο Πάνος Σκλαβενίτης γεννήθηκε στην Ιθάκη, το 1977. Είναι απόφοιτος του τμήματος Γραφιστικής του ΙEK ΔΕΛΤΑ και της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας όπου μέσω της υποτροφίας Erasmus φοίτησε στην Royal Academy of fine arts ARTESIS HOGESCHOOL ANTWERPEN. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Panos Sklavenitis, Daysign
ENG
Three Day Long Painting Workshop | Coordination: Ε.Rikou (anthropology, visual arts), S. Grigoriadou (visual arts, anthropology). Participation: P. Sklavenitis (visual arts)
11-12-13/12/16
GR
Τριήμερο εργαστήριο ζωγραφικής | Συντονισμός: Ε.Ρίκου (ανθρωπολογία, εικαστικές τέχνες), Σ.Γρηγοριάδου (εικαστικές τέχνες, ανθρωπολογία). Συμμετοχή του Π.Σκλαβενίτη (εικαστικές τέχνες)
11-12-13/12/16
Πώς είναι δυνατό να αποκτήσει κανείς προσωπική εμπειρία από μια τέχνη, όπως η ζωγραφική, με τόσο μακρά ιστορία και τόσες διαφορετικές εκφάνσεις μέχρι τις μέρες μας, μέσα σε λίγες ώρες; Αυτή είναι η πρόκληση που αντιμετωπίζουμε, συμμετέχοντες και συντονιστές, στο συγκεκριμένο workshop, που διακινδυνεύει ορισμένες «παραβάσεις» στους καθιερωμένους (φροντιστηριακούς και πανεπιστημιακούς) τρόπους εκμάθησης της ζωγραφικής και βασίζεται κυρίως στην πρακτική, συνδυάζοντάς τη με αναφορές στην ιστορία και θεωρία της τέχνης, κατά τη διάρκεια ενός εντατικού προγράμματος (20 ώρες):
Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 16:00– Προσέλευση, εγγραφή. 17:00-20:00 – Αυτοσχεδιασμοί με τα υλικά, τις επιτελέσεις, τις σχέσεις.
Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 11:00 -14:30 – Σχέδιο (ελεύθερο/μοντέλο). 15:30-19:00 – Ζωγραφική (σύνθεση/χρώμα). 19:30-21:30– Προβολή, συζήτηση (παρέμβαση Π.Σκλαβενίτη)
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 11:00-14:30 – Από το τελάρο στο χώρο (προσχέδια projects, προβολή, συζήτηση). 15:30- 19:00 – Παρουσίαση έργων. Αποτίμηση workshop.
Το workshop είναι ανοικτό σε όποιον ενδιαφέρεται να το παρακολουθήσει, ενώ προτείνεται ιδιαίτερα στους συμμετέχοντες στο ENTERart, καθώς και στα υπόλοιπα εργαστήρια του ARTnet.
ENG
The language of Electroacoustic Music. Composing with fundamental sound structures: Glitch, Noise, Tones, Samples | Taxiarchis Diamantopoulos (music technology).
20-21/02/2016
An intensive workshop focused on Electroacoustic Music composition.
This two-day workshop focuses on basic compositional approaches and styles of Electroacoustic music composition. Sound synthesis techniques of fundamental sound structures are examined (glitch, noise, tones, samples), as well as forms of temporal development. Works that influenced and shaped various schools are also presented. By the end of the workshop participants will be prompted to present short sonic studies of their own.
units:
Saturday 20/02, 11:00-14:00 & 15:00-18:00
audio synthesis software: genres and stylistic approaches
glitch as a stylistic approach: synthesis techniques – compositional styles
noise: shaping the spectral and dynamic field (filters & amplitude envelopes)
temporal development: glitch & noise short sonic study (study i – intermediate)
Sunday 21/02, 11:00-14:00 & 15:00-18:00
tones: sine waves vs composite waves – basic waveforms in electronic music (square wave, triangle wave, sawtooth wave)
samples: sampling theory – processing techniques – pitch and temporal transformations
short sonic study ii (final): extending study i with tones & samples
No previous knowledge in composition theory/music technology is required. Participants are required to follow the workshop in full length.
Participants should bring their own laptop as well as a pair of headphones.
GR
Εργαστήριο: Η γλώσσα της Ηλεκτροακουστικής Μουσικής. Συνθέτοντας με τις βασικές ηχητικές δομές: Glitch, Noise, Tones, Samples. | Ταξιάρχης Διαμαντόπουλος (μουσική τεχνολογία)
20-21/02/2016
Ένα εντατικό εργαστήριο σύνθεσης με σκοπό την Ηλεκτροακουστική Μουσική δημιουργία.
Το διήμερο αυτό εργαστήριο εξετάζει και αναλύει βασικές συνθετικές προσεγγίσεις και τεχνοτροπίες της Ηλεκτροακουστικής μουσικής δημιουργίας. Παρουσιάζονται τεχνικές σύνθεσης και χρήσης πρωτογενών ηχητικών δομών (glitch, noise, tones, samples), καθώς και μορφές ανάπτυξής τους στο χρονικό πεδίο. Αναλύονται τάσεις και ρεύματα με ταυτόχρονη παρουσίαση αντιπροσωπευτικών έργων. Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί με τη δημιουργία μικρών ηχητικών σπουδών από τους συμμετέχοντες.
ενότητες:
Σάββατο 20/02, 11:00-14:00 & 15:00-18:00
λογισμικό ηχητικής σύνθεσης: κατηγορίες και τεχνοτροπίες
το glitch ως τεχνοτροπία: τεχνικές σύνθεσης – τάσεις και ρεύματα
noise: επεμβάσεις στο φασματικό και δυναμικό πεδίο (χρήση φίλτρων & περιγράμματα δυναμικής)
ανάπτυξη στο χρονικό πεδίο: μικρή ηχητική σπουδή με τη χρήση glitch και noise (σπουδή i – ενδιάμεση)
Κυριακή 21/02, 11:00-14:00 & 15:00-18:00
tones: απλές ημιτονοειδείς vs σύνθετες κυματομορφές – οι γνωστές κυματομορφές της ηλεκτρονικής μουσικής (τετραγωνική, τριγωνική, πριονωτή)
samples: θεώρημα δειγματοληψίας – τεχνικές επεξεργασίας – επεμβάσεις στο τονικό και χρονικό πεδίο
μικρή ηχητική σπουδή ii (τελική): επέκταση της σπουδής i με τη χρήση tones και samples
Δεν απαιτείται καμμία απολύτως προγενέστερη μουσική ή τεχνολογική γνώση. Απαιτείται η πλήρης παρουσία από τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα.
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν μαζί τους έναν φορητό υπολογιστή καθώς και ένα ζευγάρι απλά ακουστικά (αρκούν και ακουστικά ψείρες).
ENG
Two workshops about the Situationist International:
Situation Production Lab | Yiannis Isidorou (art), Yiannis Ioanides (arhitecture), Eleni Karra (journalism, translation)
Saturday 27/02/2016
How can we talk about détournement today | Giannis Sarris (art history)
Sunday 28/02/2016
The workshops are linked to the SEMINart presentation: Artistic Avant-Gardes in Times of Collapse: from Cadavres Exquis to Detournements and Beyond, 26/02/2016
GR
Δύο εργαστήρια με αφορμή την Καταστασιακή Διεθνή:
Προπαρασκευαστικό Εργαστήριο Κατασκευής Καταστάσεων: τα πρώτα υλικά (οικείο-ανοίκειο-μαγικό) | Γιάννης Ισιδώρου (εικαστικός), Γιάννης Ιωαννίδης (αρχιτεκτονική), Ελένη Καρρά (δημοσιογράφος, μεταφράστρια)
Προϋπόθεση συμμετοχής: Όσες και όσοι συμμετάσχουν σε αυτό το εργαστήριο, πρέπει να έχουν μαζί τους τρεις σύντομες καταγραφές (80-100 λέξεων) από μια πορεία ή περιπλάνησή τους στην πόλη. Οι καταγραφές αυτές αφορούν σε πραγματικό συμβάν, ή στιγμιότυπο, ή εικόνα, ή ό,τι άλλο κρίνει κανείς άξιο καταγραφής. Η πρώτη καταγραφή θα έχει “τίτλο” ή “θέμα” της κάτι οικείο, η δεύτερη κάτι ανοίκειο και η τρίτη κάτι μαγικό. Εάν θέλει κανείς, μπορεί να συμπληρώσει ή εμπλουτίσει τις καταγραφές του με αντίστοιχες φωτογραφίες.
Πώς μπορούμε να μιλήσουμε για το détournement σήμερα | Γιάννης Σαρρής
Κυριακή, 28/02/2016
Εργαστήριο: Τι είναι το détournement; Γενεαλογώντας τον ντεμποριανό όρο détournement θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε αυτήν τη στρατηγική ανατροπής των σχέσεων εξουσίας στην υλική της διάσταση, χρησιμοποιώντας παραδείγματα από τη λογοτεχνία (Batlerby) και τον κινηματογράφο (ρωσσική πρωτοπορία). Θα δούμε με ποιο τρόπο η στρατηγική του détournement, εισάγωντας το στοιχείο του μη αποφάνσιμου, γίνεται εργαλείο ώστε να επαναφέρουμε την δυνατότητα στο παρελθόν. Ένα δεύτερο στοιχείο του détournement είναι η διακοπή. Τα δύο αυτά στοιχεία καθίστανται οι όροι δυνατότητας του μοντάζ ως εργαλείου με σκοπό την αντίσταση στο «γεγονός». Αν το σινεμά ήταν το βασικό πεδίο αναπαραγωγής των σχέσεων εξουσίας την εποχή του Debord, κι αν σήμερα βρισκόμαστε στην εποχή της κουλτούρας της σύγκλισης στην οποία πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους μέσα —σινεμά, internet, τηλεόραση, παιχνίδια, comics, μουσική— φέρουν και διαμορφώνουν τον κυρίαρχο λόγο, τότε:
Ποια θα μπορουσε να είναι μια τακτική επαναξιοποίησης του όρου détournement σήμερα;
Ποιο θα ήταν εκείνο το πεδίο εφαρμογής αυτού του νέου détournement ;
Μπορούμε άραγε να ξεφύγουμε από το παρωχημένο “εγελιανό σχήμα” το οποίο η κυνική κυριάρχη κουλτούρα φαίνεται να έχει αφομοιώσει;
Τα δύο εργαστήρια συνδέονται με την παρουσίαση στα πλαίσια του SEMINart: Καλλιτεχνικές Πρωτοπορίες σε Εποχές Κατάρρευσης: από τα εξαίσια πτώματα στις μεταστροφές και λίγο παραπέρα, 26/02/2016
Δείτε περισσότερα
Sub Cultures | Nikos Souzas (political science)
Saturday, 02/04/2016 – Saturday, 23/04/2016
What’s the difference between “civilization” and “culture”, “politics” and “political”, “subculture” and “counterculture”? How are art / everyday life and private / public dichotomised? How do power relations and media affect self-expression? This project attempts to detect possible answers to such questions and focuses on relevant theoretical and ideological conflicts, and in everyday aspects of culture that often remain invisible in the public sphere (e.g. youth subcultures, alternative media, social movements, avant-garde). There will be presentations, workshops and documentary screenings.
Screenings, presentations and workshop program
GR
Υπόγειες κουλτούρες | Νίκος Σούζας (πολιτικές επιστήμες)
Σάββατο, 02/04/2016 – Σάββατο, 23/04/2016
Πού και πώς ακριβώς τίθενται τα όρια ανάμεσα στο «πολιτιστικό» και το «πολιτισμικό», την «πολιτική» και το «πολιτικό», την «υποκουλτούρα» και την «αντικουλτούρα», την τέχνη και την καθημερινή ζωή, τον ιδιωτικό και τον δημόσιο χώρο; Πώς διαπλέκονται οι σχέσεις εξουσίας και τα media με την αυτό-έκφραση; Στην προσπάθειά μας να ανιχνεύσουμε πιθανές απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήματα, θα δώσουμε έμφαση τόσο σε σχετικές θεωρητικές και ιδεολογικές διαμάχες, όσο και σε καθημερινές όψεις της κουλτούρας που συχνά παραμένουν αθέατες στη δημόσια σφαίρα (π.χ. νεανικές υποκουλτούρες, εναλλακτικά μέσα επικοινωνίας, κοινωνικά κινήματα, καλλιτεχνικές πρωτοπορίες). Στο πλαίσιο των συναντήσεών μας θα υπάρξουν παρουσιάσεις, εργαστήρια και αποκλειστικές προβολές ντοκιμαντέρ
ENG
The construction of the dancefloor | Thaleia Raftopoulou (artist)
Saturday, 14/05/2016 – Sunday, 15/05/2016
“I move around looking for the right spot, the best spot, the place where you can best see and hear and feel everything… then I see that what people are doing is just sitting right down anywhere right out in the middle of the wild exploding dance floor and digging it from there… but as I weave molecularly through the dancers into the center I see that as long as I keep moving with the music and the lights there is no collision-danger, only a soft touching and rolling, which is why we can sit here on the floor in perfect peace with all this going on all around us and over our heads, because we are a part of what’s going on as much as the lights and dancing, just as we feel what is happening, so we are felt by those above us and around us… just as we feel, so we are felt…”
(Bob Chamberlain, “The View from the Dance Floor”, Aspen no.3, item 5, Roaring Fork Press, NY, 1966)
In this two-day workshop we will attempt to collectively construct a dance floor and we will try to examine discussions that are related to the subject of art and entertainment in public space.
Program:
Saturday: 11:00 – 14:00, 15:00 – 18:00
Sunday: 11:00 – 14:00, 15:00 – 18:00
GR
Η κατασκευή της πίστας | Θάλεια Ραυτοπούλου (καλλιτέχνης)
Σάββατο, 14/05/2016 – Κυριακή, 15/05/2016
«…κινούμαι ψάχνοντας για το σωστό σημείο, το καλύτερο σημείο, το μέρος απ’ όπου μπορείς να δεις και να ακούσεις και να νιώσεις τα πάντα… μετά βλέπω ότι αυτό που κάνει ο κόσμος είναι να κάθεται κάτω οπουδήποτε μες στη μέση της άγριας ξέφρενης πίστας και να το διασκεδάζει… αλλά καθώς μπλέκομαι μέσα στους χορευτές και πηγαίνω προς το κέντρο καταλαβαίνω πως όσο κινούμαι με τη μουσική και τα φώτα δεν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, μόνο ένα απαλό άγγιγμα και κύλισμα, γι’ αυτό μπορούμε να είμαστε εδώ στην πίστα σε τέλεια συμφιλίωση με όλο αυτό που συμβαίνει γύρω μας και πάνω απ’ τα κεφάλια μας, γιατί είμαστε ένα μέρος όλου αυτού που συμβαίνει, όπως είναι μέρος τα φώτα και ο χορός, όσο αισθανόμαστε αυτό που συμβαίνει, έτσι μας αισθάνονται αυτοί από πάνω μας και γύρω μας… όσο αισθανόμαστε, τόσο μας αισθάνονται…»
(Bob Chamberlain, “Η Θέα από την Πίστα”, Aspen no.3, item 5, Roaring Fork Press, NY, 1966)
Στο διήμερο αυτό εργαστήριο θα επιχειρήσουμε να κατασκευάσουμε συλλογικά μία πίστα χορού και θα προσπαθήσουμε να εξετάσσουμε προσεγγίσεις που σχετίζονται με την τέχνη και τη διασκέδαση στο δημόσιο χώρο.
Πρόγραμμα:
Σάββατο 11:00 – 14:00, 15:00 – 18:00
Κυριακή 11:00 – 14:00, 15:00 – 18:00